Roata de rezerva este un subiect care, din pacate, nu se bucura de atentia cuvenita. Poate ca si tu te numeri printre cei care nu o considera atat de importanta. Nu se ascunde nicio stiinta in spatele ei, nu-i asa? Exista pe undeva, prin portbagaj, si cam atat.

In mod normal, masinile noi sau second-hand ar trebui dotate cu roata de rezerva. De ce este atat de importanta? Deoarece nu se stie niciodata cand vei ramane in pana si, mai ales, unde. Iar circularea cu un  cauciuc dezumflat, pentru o perioada indelungata, poate cauza daune mult mai grave.

Chiar daca stii unele informatii de baza despre roata de rezerva, consideram ca sunt anumite lucruri interesante pe care am dori sa le mentionam si sa le cunosti, daca vei avea vreodata o pana de cauciuc.

Verifica daca ai o roata de rezerva

Primul si cel mai important lucru de stabilit este sa verifici daca masina este echipata cu roata de rezerva. Desi nu este ilegal sa conduci fara roata de rezerva, aceasta te poate salva in situatii-limita. De regula, autoturismul are un spatiu dedicat rotii de rezerva, in portbagaj. Daca ai un vehicul tip 4├Ś4 sau SUV, roata de rezerva mai poate fi plasata si in exterior, intr-un compartiment vizibil, pe haion, ori chiar pe capota.

Insa producatorii de automobile noi inlocuiesc, in prezent, roata clasica de rezerva cu celebrul kit de pana. Mai putem spune ca, in cel mai bun caz, vei beneficia de o roata de rezerva, dar ingusta, care, cu siguranta, iti va limita viteza de deplasare si distanta.

Avand in vedere ca orice companie auto tinteste sa scoata pe piata masini cat mai spatioase, cu volume de transport generoase, producatorii transforma acum spatiul candva destinat rotii de rezerva in mai mult loc destinat depozitarii. Astfel, s-a ajuns ca respectivul kit de pana, format dintr-un compresor de aer conditionat cu manometru de presiune si spray pentru astuparea gaurilor, sa inlocuiasca roata formata din janta si anvelopa de dimensiuni potrivite celor de pe masina.

Vei gasi kit-ul pentru repararea provizorie a anvelopei fie in portbagajul vehiculului, fie intr-un saculet –  sub scaunul pasagerului fata, fixat cu benzi. Il poti accesa foarte usor, de pe bancheta din spate, daca pui scaunul pasagerului fata pe pozitia in fata total, si slabesti, apoi, benzile de prindere.

Chiar este necesara roata de rezerva?

Daca nu exista nici roata de rezerva, nici kit de reparatie anvelopa, urmatorul lucru la care trebuie sa te gandesti este daca ai nevoie de o roata de rezerva. Masina ta poate fi echipata cu anvelope Runflat, care permit deplasarea vehiculului chiar si dupa o pana. Acestea se diferentiaza de anvelopele conventionale prin peretele lateral intarit si materialele speciale care le ajuta sa suporte greutatea vehiculului, chiar si in lipsa presiunii. Avantajul anvelopelor Runflat consta in capacitatea lor de a rula cu o viteza limitata, pe distante limitate, dupa o pana. Ele permit rularea pe o distanta de aproximativ 100 km si cu o viteza maxima de 80 km/ora dupa o pana. Astfel, vei putea ajunge, in siguranta, la cel mai apropiat service auto, pentru inlocuirea sau repararea anvelopei, fara a fi necesara schimbarea rotii pe marginea drumului.

In Romania, pana se produce mai degraba de la borduri si gropi, decat de la sarme si cuie, lasand niste taieturi iremediabile care distrug anvelopa, transformand-o in cauciuc de reciclat. Iar sansele sa faci o asemenea pana grava sunt foarte mari. Daca te prinde o asemenea pana de roata departe de orice vulcanizare, kit-ul de pana/reparatie cu care este dotata masina nu te va ajuta deloc. In concluzie, recomandam sa ai intotdeauna o roata de rezerva, ingusta, Runflat sau normala, care, in functie de caz, te poate ajuta sa ajungi la vulcanizare ori la service pentru a fi inlocuita cu una noua.

La noi pe site gasesti roti de rezerva din dezmembrari auto, originale, testate, in stare perfecta de functionare, vandute cu factura si garantie. Atat timp cat DOT-ul (seria care determina vechimea cauciucurilor si ofera alte informatii esentiale, precum dimensiunile acestora sau producatorul) e in regula, si anvelopa este in conditie buna, nu ai niciun motv de ingrijorare cu privire la achizitionarea rotilor de rezerva second-hand. Iti oferim toate informatiile de care ai nevoie, te ajutam sa studiezi oferta de produse disponibile si ti le trimitem direct acasa, fara ca tu sa le manevrezi sau sa le muti dintr-o parte in alta.

Ca si sfat suplimentar, un compresor auto te poate scoate din impas in cazul unei situatii neplacute precum o pana, astfel ca ar fi indicat sa il ai intotdeauna la indemana, in masina. Prin utilizarea compresorului auto, poti pompa pe minut o cantitate foarte mare de aer, astfel incat, intr-un timp scurt, anvelopele care trebuie umflate vor atinge valorile optime, fara depunerea unui efort mare din partea ta.