Cum sa umflati anvelopele masinii si ce se poate intampla daca nu mentineti o presiune optima
Este datoria noastra sa verificam si sa intretinem periodic anvelopele masinii, fie ca sunt achizitionate din dezmembrari auto sau ca sunt noi. O presiune prea mica ne expune la nenumarate riscuri care, la randul lor, pot duce la accidente.
Reducerea duratei de viata si deformarea anvelopei, manevrabilitatea scazuta si consumul crescut de carburant sau suprafata de contact mai mica pe carosabilul umed sunt principalele consecinte ale unei presiuni din anvelope prea mici.
Cum sa umflati anvelopele
Procesul fundamental de umflare a anvelopelor ramane acelasi, indiferent de modul in care o faceti, dar exista procedee usor diferite, in functie de echipamentul pe care il utilizati si de locul in care il utilizati:
- Umflarea anvelopelor la un service auto
Pentru a adauga aer in anvelope, pur si simplu introduceti pompa de aer in supapa anvelopei si porniti-o. Acest lucru trebuie facut trepat, pentru precizie, si pentru a nu umfla prea mult anvelopa. Continuati pana cand citirea PSI de pe indicator se potriveste cu valoarea optima pentru masina.
Alternativ, daca aerul trebuie scos si presiunea coborata, trageti incet duza pompei de aer din supapa pneului pentru a elibera aerul. Veti auzi un zgomot ascutit, deoarece aerul scapa - acest lucru este normal.
Din nou, acest proces ar trebui sa se faca in mici etape, pentru a impiedica tot aerul sa scape din anvelopa. Continuati sa mutati usor duza in si din supapa pana cand citirea PSI scade pentru a atinge valoarea recomandata din manualul de utilizare al masinii.
Odata ce valoarea se apropie de PSI-ul optim al anvelopei, inlocuiti rapid capacele supapelor si treceti la urmatoarea anvelopa. Daca aveti timp, nu uitati sa umflati sau sa dezumflati si roata de rezerva - acest lucru va poate scuti de unele probleme in cazul unor defectiuni.
- Umflarea anvelopelor acasa
Pentru a umfla o anvelopa acasa, nu aveti nevoie decat de un compresor auto de aer portabil, disponibil pe dezmembraru.ro – dezmembrari auto, dezvoltat pentru umflarea rotilor.
Compresorul auto cu manometru digital si lanterna se alimenteaza prin bricheta de 12V a masinii. Verificati intotdeauna presiunea din anvelope inainte de a le umple cu aer. Pentru aceasta operatiune, capatul special va va ajuta sa determinati valoarea exacta a presiunii aerului – mai exact, cu cat e nevoie sa umflati anvelopele pentru a ajunge la PSI-ul normal. Conectati acest compresor auto prin pozitionarea cablului de alimentare in bricheta masinii, urmat de o conectare a furtunului compresorului la ventilul de pe anvelopa.
Urmand corect instructiunile din manualul de utilizare, veti face conectarea intr-un mod corespunzator. In caz contrar, riscati ca mandrina de aer sanu fie atasata etans la tija supapei. Veti sti ca aceasta nu este fixata corespunzator pe tija supapei daca se decupleaza odata cu pornirea compresorului de aer sau daca auziti scapari de aer.
Manometrul digital al compresorului de aer va indica exact cantitatea de aer introdusa in anvelope. Iar odata atinsa presiunea dorita, procesul este ca si incheiat.
Sfat pentru umflarea anvelopelor:
Indiferent de locul in care va verificati presiunea in anvelope, asigurati-va ca faceti acest lucru atunci cand este rece pentru a evita erorile. Intrucat aerul se extinde atunci cand este cald, presiunea anvelopelor va fi mult mai mare daca faceti o citire imediat dupa oprirea masinii, comparativ cu cateva minute dupa.
Ce se poate intampla daca nu mentineti o presiune optima
Este, de asemenea, important sa intelegeti efectele presiunii necorespunzatoare asupra masinii, precum si asupra anvelopelor in sine.
Uzura neuniforma a anvelopelor. Cand conduceti cu anvelope umflate insuficient, peretii laterali ai acestora pot deveni deformati si se pot umfla, deoarece nu exista suficienta presiune a aerului pentru a le mentine forma corecta. Ca urmare a umflarii peretilor laterali, marginile benzii de rulare a anvelopei devin mult mai uzate decat de obicei, deoarece acestea sunt mai des in contact cu solul.
Economie de combustibil slaba. Intrucat exista un contact suplimentar de suprafata cu drumul, se produce mai multa frecare, ceea ce inseamna ca exista mai multa forta care tine masina in loc sau, mai degraba, exista mai multa frecare care incetineste masina. Acest lucru, la randul sau, inseamna ca motorul trebuie sa lucreze mai mult pentru a merge la aceeasi viteza, astfel ca ajungeti sa folositi mult mai mult combustibil decat ar trebui.
Probleme cu servodirectia. Anvelopa este singura componenta a masinii care intra in contact direct cu asfaltul, astfel ca starea, marca si aderenta acesteia au un impact direct asupra modului in care autoturismul reactioneaza la manevrarea directiei. Prin urmare, anvelopele umflate prea putin sau prea mult pot afecta semnificativ modul in care autovehiculul raspunde la comenzile directiei.
Este datoria noastra sa verificam si sa intretinem periodic anvelopele masinii, fie ca sunt achizitionate din dezmembrari auto sau ca sunt noi. O presiune prea mica ne expune la nenumarate riscuri care, la randul lor, pot duce la accidente.
Reducerea duratei de viata si deformarea anvelopei, manevrabilitatea scazuta si consumul crescut de carburant sau suprafata de contact mai mica pe carosabilul umed sunt principalele consecinte ale unei presiuni din anvelope prea mici.
Cum sa umflati anvelopele
Procesul fundamental de umflare a anvelopelor ramane acelasi, indiferent de modul in care o faceti, dar exista procedee usor diferite, in functie de echipamentul pe care il utilizati si de locul in care il utilizati:
- Umflarea anvelopelor la un service auto
Pentru a adauga aer in anvelope, pur si simplu introduceti pompa de aer in supapa anvelopei si porniti-o. Acest lucru trebuie facut trepat, pentru precizie, si pentru a nu umfla prea mult anvelopa. Continuati pana cand citirea PSI de pe indicator se potriveste cu valoarea optima pentru masina.
Alternativ, daca aerul trebuie scos si presiunea coborata, trageti incet duza pompei de aer din supapa pneului pentru a elibera aerul. Veti auzi un zgomot ascutit, deoarece aerul scapa - acest lucru este normal.
Din nou, acest proces ar trebui sa se faca in mici etape, pentru a impiedica tot aerul sa scape din anvelopa. Continuati sa mutati usor duza in si din supapa pana cand citirea PSI scade pentru a atinge valoarea recomandata din manualul de utilizare al masinii.
Odata ce valoarea se apropie de PSI-ul optim al anvelopei, inlocuiti rapid capacele supapelor si treceti la urmatoarea anvelopa. Daca aveti timp, nu uitati sa umflati sau sa dezumflati si roata de rezerva - acest lucru va poate scuti de unele probleme in cazul unor defectiuni.
- Umflarea anvelopelor acasa
Pentru a umfla o anvelopa acasa, nu aveti nevoie decat de un compresor auto de aer portabil, disponibil pe dezmembraru.ro – dezmembrari auto, dezvoltat pentru umflarea rotilor.
Compresorul auto cu manometru digital si lanterna se alimenteaza prin bricheta de 12V a masinii. Verificati intotdeauna presiunea din anvelope inainte de a le umple cu aer. Pentru aceasta operatiune, capatul special va va ajuta sa determinati valoarea exacta a presiunii aerului – mai exact, cu cat e nevoie sa umflati anvelopele pentru a ajunge la PSI-ul normal. Conectati acest compresor auto prin pozitionarea cablului de alimentare in bricheta masinii, urmat de o conectare a furtunului compresorului la ventilul de pe anvelopa.
Urmand corect instructiunile din manualul de utilizare, veti face conectarea intr-un mod corespunzator. In caz contrar, riscati ca mandrina de aer sanu fie atasata etans la tija supapei. Veti sti ca aceasta nu este fixata corespunzator pe tija supapei daca se decupleaza odata cu pornirea compresorului de aer sau daca auziti scapari de aer.
Manometrul digital al compresorului de aer va indica exact cantitatea de aer introdusa in anvelope. Iar odata atinsa presiunea dorita, procesul este ca si incheiat.
Sfat pentru umflarea anvelopelor:
Indiferent de locul in care va verificati presiunea in anvelope, asigurati-va ca faceti acest lucru atunci cand este rece pentru a evita erorile. Intrucat aerul se extinde atunci cand este cald, presiunea anvelopelor va fi mult mai mare daca faceti o citire imediat dupa oprirea masinii, comparativ cu cateva minute dupa.
Ce se poate intampla daca nu mentineti o presiune optima
Este, de asemenea, important sa intelegeti efectele presiunii necorespunzatoare asupra masinii, precum si asupra anvelopelor in sine.
Uzura neuniforma a anvelopelor. Cand conduceti cu anvelope umflate insuficient, peretii laterali ai acestora pot deveni deformati si se pot umfla, deoarece nu exista suficienta presiune a aerului pentru a le mentine forma corecta. Ca urmare a umflarii peretilor laterali, marginile benzii de rulare a anvelopei devin mult mai uzate decat de obicei, deoarece acestea sunt mai des in contact cu solul.
Economie de combustibil slaba. Intrucat exista un contact suplimentar de suprafata cu drumul, se produce mai multa frecare, ceea ce inseamna ca exista mai multa forta care tine masina in loc sau, mai degraba, exista mai multa frecare care incetineste masina. Acest lucru, la randul sau, inseamna ca motorul trebuie sa lucreze mai mult pentru a merge la aceeasi viteza, astfel ca ajungeti sa folositi mult mai mult combustibil decat ar trebui.
Probleme cu servodirectia. Anvelopa este singura componenta a masinii care intra in contact direct cu asfaltul, astfel ca starea, marca si aderenta acesteia au un impact direct asupra modului in care autoturismul reactioneaza la manevrarea directiei. Prin urmare, anvelopele umflate prea putin sau prea mult pot afecta semnificativ modul in care autovehiculul raspunde la comenzile directiei.