Jantele de tabla nu au fost niciodata o atractie pentru pasionatii de autovehicule. Ba dimpotriva, erau mereu privite ca pe o povara. Greutatea ridicata comparativ cu succesorii din aliaj, dar si oxidarea mai usoara cauzata de stratul mult prea subtire de vopsea pus de fabricant sunt doar cateva motive pentru care lumea detesta acest tip de jante.

Din pasiune pentru masini si pentru clientii nostri dorim sa incepem o serie de tutoriale pe diverse teme legate de domeniul auto . Am adunat informatii si am pus la cale un proiect pentru reconditionare celor mai uzate jante care le avem in curte si pe care dorim sa le oferim premiu ulterior.

Mai ales acum, ca vine iarna, trebuie sa renunti la setul de vara pentru masina ta si sa montezi, in schimb, pneurile dedicate sezonului rece. Insa nu trebuie sa te gandesti neaparat la acele jante de tabla (otel) ruginite, indoite, zgariate sau decolorate, care si-au pierdut stralucirea de altadata. Solutia nu sta in inlocuirea acestora, ci in reconditionarea lor, mult mai eficienta din punct de vedere al costurilor.

Majoritatea automobilelor noi sunt dotate, din fabrica, cu jante de otel, inclusiv vehiculele obisnuite au astfel de ‘’table’’ montate. Principalul avantaj al jantelor de tabla este, pe langa durabilitate, pretul scazut in comparatie cu cel al unor roti din aliaj, astfel ca iti poti achizitiona usor un al doilea set dedicat pneurilor de iarna.

Procesul de reconditionare si vopsire jante auto este unul dintre cele mai ieftine moduri de a conferi masinii tale un aspect imbunatatit. De ce sa schimbi jantele cu unele noi si mai scumpe, cand poti imbunatati  considerabil aspectul per ansamblu, al rotilor si implicit al masinii, cu jante vopsite intr-un stil personalizat?

Impreuna cu partenerul nostru, Alex Florea, am incercat restaurarea unui set de jante, dupa ce el, in prealabil, a finalizat un proiect extrem de reusit pe masina sa personala. Iti exemplificam imediat minunile realizate, prin acest articol.

Astfel, am selectat un set de jante R14 care sunt compatibile pe urmatoarele island modele de masini : Volkswagen Polo, Lupo, Skoda Fabia, Seat Ibiza si toate masinile ce au prindere 5×100. Acest proiect de reconditionare jante tabla, mult mai eficient din punct de vedere al costurilor, poate fi realizat de catre oricine isi doreste un aspect mai special al masinii. Pentru ca vorbim, aici, despre un proiect personal, facut la nivel de hobby, durata acestuia a fost de 2 zile, cu mentiunea ca perioada de reconditionare si vopsire jante auto poate fi mai mai scurta. Jantele au fost vopsite in 2 culori .

Asteptam deasemenea cu interes si parerile voastre cu privire la imbunatatirea unor posibile aspecte in procesul de vopsire jante si sfaturi pentru urmatoarele proiecte.  Ne-am facut un scop din a combina experienta noastra si abilitatile cu pasiunea pentru frumos, pentru a oferi fiecarui potential client servicii complete de reconditionare jante, astfel incat aceastea sa arate ca si noi.

Materialele necesare pentru vopsire jante

  • grund – 1 spray
  • vopsea neagra  –  1 spray
  • vopsea albastra –  1 spray
  • lac  –  1 spray
  • banda de mascare – 1 banda
  • atasament burghiu perie sarma – 3 buc ( 63 mm, 75 mm, 100 mm)
  •  diluant – 1 bidon , 500 ml
  • carpe curate – 2 buc

Total buget material  =  127 lei

Procesul de reconditionare jante si vopsire jante auto a inclus:

Pasul 1

Pregatire jante – curatare (slefuit):

De departe cea mai importanta parte a oricarei proceduri de vopsire jante este pregatirea suprafetei acesteia, care consta intr-o curatare efectuata adecvat, pentru a avea garantia obtinerii unui finish excelent.  Suprafata jantei necesita o curatare in prealabil, pentru a fi convinsi ca vopseaua aplicata va avea o textura potrivita si rezistenta sporita.

Am luat fiecare janta in parte si am curatat-o cu peria de sarma speciala, trecand prin fiecare atasament de la 65 mm la 100 mm, pana am obtinut o suprafata lucioasa, fara rugina. Am acordat atentie sporita spatiilor inguste si zonelor dintre spite, asigurandu-ne ca ajungem peste tot cu peria de sarma. Clatim bine cu apa si uscam suprafata cu o carpa curata.

Se sterg bine jantele cu diluant, pentru indepartarea mizeriei si a altor impuritati, insistand in zonele de sant de la margine.  Verificam suprafata, astfel incat sa fie neteda. Orice imperfectiune trebuie indepartata, aici avand nevoie de atentie la detalii.

Pasul 2

Grunduirea jantelor:

Un pas extrem de important in procesul de vopsire jante consta in grunduirea lor. Aceasta etapa protejeaza materialul si ii confera rezistenta ridicata in timp, la coroziune. Am aplicat, asadar, 2 straturi de grund pe fiecare janta si le-am lasat minimum 10 minute la uscat.

Pasul 3

Mascarea (vopsirea buzei):

Acesta este un proces mai delicat si care necesita multa atentie , in acest mod ne asiguram ca cele 2 linii dintre cele 2 culori sunt perfect conturate.

Am inceput prin mascarea centrului jantei (cu banda pentru mascare), pentru a vopsi buza jantei cu o culoare diferita. Am sters din nou suprafata grunduita cu o carpa curata si uscata, pentru a indeparta praful acumulat, dupa care am trecut la procesul de vopsire jante.

Pasul 4

Vopsirea jantelelor :

Operatiunea de vopsire jante se adreseaza tuturor soferilor care isi doresc imbunatatirea actualei culori  sau inlocuirea ei cu o nuanta menita sa ofere un plus estetic. Odata uscata vopseaua de pe buza jantelor,  am inceput, din nou, mascarea lor, insa pe margine, de aceasta data, dand 2 straturi de vopsea, cu timp de uscare intre ele de 10 minute. 

Alex ofera o atentie sporita la modul cum vopseste jantele, intrucat fiecare detaliu face diferenta intr-o suprafata plina de imperfectiuni sau o suprafata perfecta. Garantam astfel, rezistenta culorii aplicate si durabilitatea in timp la orice tip de factor exterior.

Pasul 5

Lacuirea jantelor:

Pentru a proteja vopseaua, este necesara aplicarea straturilor de lac incolor. Lacuirea confera rezistenta sporita stratului de vopsea, fiind necesara pentru anumite situatii in care mediul exterior actioneaza cu rapiditate asupra suprafetelor vopsite.

La fel ca si in cazul grundului si vopselei, fiecare strat de lac de protectie trebuie aplicat uniform si lasat sa se usuce inainte de aplicarea urmatorului strat. Dupa ce am asteptat sa se usuce vopseaua aproximativ jumatate de ora, am adaugat cate 3 straturi de lac pe fiecare janta, cu timp de uscare intre ele de 10 minute.

Pasul 6

Pozarea jantelor si pregatirea lor pentru concurs

Iti place ce-a iesit? Esti pregatit/a sa iti faci propriul set de jante reconditionate, care sa le inlocuiasca pe cele ‘’maltratate’’ de bordurile luate, de gropile de pe drumuri, de liniile de tren sau tramvai.

In continuare urmeaza sa publicam concursul si speram ca setul sa ajunga la cea mai potrivita persoana , daca iti place proiectul nostru da like paginii de facebook si urmareste si urmatoarele proiecte.

Adauga blogul nostru in lista ta de favorite si fii la curent cu ultimele concursuri si tutoriale despre super modificari care pot fi aduse masinii tale.

Daca esti in cautare unui centru de dezmembrari auto care ofera garantie la piesele achizitionate, Dezmo este aici pentru tine. Intra pe https://www.dezmo.ro si cauta piesa de care ai nevoie. Livrare in 1-2 zile lucratoare, garantie 90 de zile, retur 1 zile. Convinge-te de super calitatea Dezmo.