Semne care iti indica faptul ca trebuie sa schimbi antigelul

Sistemul de racire al unui motor joaca un rol esential in mentinerea temperaturii optime de functionare a motorului, chiar si pentru motoarele provenite din dezmembrari auto. Acesta trebuie sa elimine caldura produsa de motor pe tot parcursul procesului de ardere pentru a preveni supraincalzirea si deteriorarea componentelor motorului.

Pompa de apa a sistemului de racire impinge lichidul de racire in intregul motor care, apoi,  absoarbe caldura, revenind la radiator, unde aerul care se deplaseaza peste aripioarele radiatorului scade temperatura generala a lichidului de racire.

  1. Supraincalzirea masinii

Daca motorul masinii este vizibil mai fierbinte, acesta poate fi un indiciu ca este timpul sa schimbi antigelul.

Pentru a preveni acest lucru, verifica saptamanal nivelul lichidului de racire al motorului, precum si culoarea. Daca observi rugina in antigel (sau are o culoare maronie), atunci este important sa il schimbi imediat; in caz contrar, aceasta va incepe sa infunde sistemul, cauzand incalzirea extrem de rapida a motorului si, implicit, supraincalzirea.

  • Martorul de temperatura al motorului aprins

Daca nivelul atingelului scade mai mult decat ar trebui, vei fi anuntat prin aprinderea martorului de temperatura al motorului.

Cand aceasta lumina se aprinde, ar trebui sa verifici cat mai curand posibil nivelul lichidului de racire al motorului. Daca nivelul lichidului de racire este mai mic decat ar trebui sa fie, atunci completeaza-l. La completare, asigura-te ca utilizezi tipul corect de lichid de racire si ca adaugi o cantitate exacta, indicata in mod normal de marcajele de pe partea laterala a rezervorului.

Din cauza unui punct de fierbere foarte ridicat, antigelul este un fluid care nu se evapora in mod normal. Daca te confrunti cu un nivel scazut de antigel, atunci vei constata, de obicei, ca exista o problema cu motorul sau undeva in sistemul de racire.

  • Miros dulce de la motor

Cand simti un miros dulce produs de motorul masinii, acest lucru indica faptul ca exista o posibila scurgere a antigelului.

Unii agenti de racire contin o substanta chimica numita „Etilenglicol”, care poate produce un miros dulceag la ardere. Exista, de asemenea, posibilitatea ca un furtun al radiatorului sa aiba scurgeri sau ca miezul incalzitorului sa cauzeze mirosul.

Daca auzi un suierat in motor, acest lucru poate indica faptul ca exista o scurgere, deci, cea mai buna decizie in acest moment ar fi sa opresti motorul si sa contactezi un service auto cat mai curand posibil. Daca ignori acest zgomot, in cele din urma motorul poate fi grav deteriorat, iar costurile de reparatii vor fi semnificativ mai mari.

  • Nivel scazut sau scurgere a antigelului

Daca intampini o problema cu temperatura motorului, primul lucru pe care ar trebui sa-l faci este sa verifici antigelul.

Daca nivelul sau este scazut, inseamna ca motorul nu va mai functiona corespunzator. Un lucru de retinut este ca antigelul nu este dezvoltat cu „anti-evaporare”, asa ca daca observi mai putin lichid de racire decat cantitatea pe care o pui, cel mai probabil exista o scurgere.

  • Incalzitorul nu functioneaza

Sistemul de incalzire dintr-o masina este oarecum similar cu un sistem de racire.

In sistemul de racire, lichidul de racire este preluat in intregul motor si absoarbe caldura in proces. Apoi, continua sa forteze caldura prin radiator.

In sistemul de incalzire, se intampla o functie similara. Lichidul de racire fierbinte este pompat in intregul motor si este preluat prin „miezul de incalzire” – un radiator mai mic. In loc sa ventileze caldura din masina, aceasta este impinsa prin orificiile de ventilatie inapoi in masina.

Prin eliminarea eficienta a caldurii produse in timpul arderii, sistemul de racire previne supraincalzirea motorului, asigurand o performanta optima si prevenind deteriorarea componentelor motorului, inclusiv a celor din motoarele provenite din dezmembrari auto.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *