5 cauze ale pierderii compresiei motorului
Compresia motorului se refera la momentul in care aerul si gazul sunt amestecate impreuna in cilindrii unui motor. Acest proces este necesar pentru ca masina sa se miste si sa functioneze.
Daca exista probleme cu procesul de compresie, atunci ne putem astepta sa experimentam tot felul de probleme ale masinii.
In general vorbind, daca aveti o compresie scazuta intr-un cilindru, motorul va porni, dar probabil veti suferi rateuri. Daca nu simtiti compresie IN TOTI cilindrii, motorul pur si simplu nu va porni.
Mai jos, sunt prezentate 5 cauze ale compresiei scazute la un motor de masina:
1. Gauri in pistoane
Cilindrii unui motor au pistoane, fabricate, de obicei, din aliaj de aluminiu, fiind suficient de rezistente pentru a face fata puterii de combustie. Cu toate acestea, daca motorul se supraincalzeste, functioneaza slab sau prezinta batai, atunci aceste puncte fierbinti vor arde gauri in pistoane. Asta inseamna ca gazele se vor scurge in camera de combustie, provocand o compresie scazuta. Daca vorbim de pistoane uzate sau deteriorate, singurul lucru pe care il putem face consta in dezasamblarea intregului motor si inlocuirea acestora, ca de altfel, a segmentilor de piston. Reasfaltarea peretilor cilindrilor este, de asemenea, necesara.
2. Scurgere la supape
Partea superioara a fiecarui cilindru contine supape de evacuare si supape de admisie. Aerul si combustibilul intra in supapa de admisie pentru procesul de ardere. Gazele formate astfel ies din supapa de evacuare. Daca aceste supape se supraincalzesc, este posibil sa se produca o scurgere prematura a gazului din ele, de unde rezulta si o compresie scazuta. Garniturile supapelor se pot uza odata cu trecerea timpului, ceea ce permite gazelor sa scape, determinand, astfel, scaderea compresiei cilindrului.
3. Curea de distributie uzata
Exista o curea de distributie sau un lant in fiecare motor care conecteaza arborele cu came si arborele cotit. In cazul in care cureaua de distributie s-ar rupe sau deteriora, arborele cu came nu s-ar mai putea roti. Aceasta inseamna ca nu ar mai putea deschide sau inchide corect supapa de evacuare sau supapa de admisie. Drept urmare, arderea in cilindri va fi compromisa si nu se pot elibera gaze. Putem vorbi, asadar, de o compresie scazuta.
4. Defectiune in garnitura capului
O garnitura mare este instalata intre blocul motor si capul cilindrilor, pentru separarea uleiului, lichidului de racire si compresiei. Daca o astfel de garnitura cedeaza, ne putem confrunta cu simptome neplacute, precum ulei in lichidul de racire, compresie in lichidul de racire si nu numai. Putem observa un inel metalic in jurul fiecarui cilindru in garnitura capului, care, de astfel, poate ceda. Daca acest inel cedeaza, compresia va trece de la un cilindru la altul. Pe langa multe alte simptome, acest lucru poate cauza, de asemenea, o compresie scazuta. Putem masura acest lucru cu un tester de scurgere, care ne va arata daca presiunea umbla dintr-un cilindru in altul.
5. Inele de piston uzate
In jurul fiecarui piston din motorul masinii noastre avem 2-4 inele de piston, care se asigura ca aproape nicio compresie nu se va scurge in carterul motor si, totodata, ca nu va urca ulei in camera de combustie. Inelele de piston se pot deteriora sau uza din cauza vechimii, caz in care am fi nevoiti sa dezasamblam intregul motor – operatiune destul de costisitoare. Inelele de piston se pot bloca din cauza namolului depus in motor, daca acesta din urma este vechi. Acest lucru va impiedica extinderea lor si o etansare corecta impotriva peretilor cilindrilor. Pentru a remedia aceasta problema, putem indeparta bujiile, turna putina motorina in clindri, lasandu-l sa stea cateva ore inainte de efectuarea unui nou test de compresie. Din pacate, daca acestea sunt prea uzate sau deteriorate, necesita inlocuire.
Cum sa remediati compresia scazuta
Primul lucru pe care trebuie sa il faceti este sa utilizati un indicator de compresie si sa testati pentru a vedea daca exista, de fapt, o compresie scazuta in motor. Aceasta operatiune dureaza, de obicei, 45 minute, asa ca asigurati-va ca dispuneti de suficient timp liber. In lipsa unui indicator de compresie, puteti fie achizitiona unul, fie sa duceti masina la un atelier de reparatii auto care sa va testeze compresia.
Daca se constanta o compresie scazuta, urmatorul pas consta in inspectarea cilindrului, pistonului, supapelor si garniturii, pentru a constata daca oricare dintre acestea sunt deteriorate sau rupte. De acolo, puteti inlocui orice este deteriorat. Cu toate acestea, trebuie sa fiti constienti de faptul ca va fi o lucrare lunga si costisitoare, deoarece implica scoaterea motorului.
Toate piesele dispnibile pe dezmembraru.ro sunt doar originale, verificate si curatate astfel incat tu sa te bucuri de cea mai buna calitatea, aproape de o piesa noua.
Hai pe magazinul nostru dezmembraru.ro si descopera gama noastra variata de piese din dezmembrari gata de a fi livrate.