WhatsApp
Listă de dorințe

Cat de sigure sunt anvelopele second hand

Posted on2022-09-20 de

Dupa perioada de exploatare auto, anvelopele pot fi recuperate prin reparare si resapare. Desigur, varianta ideala pentru orice sofer ar fi ca acesta sa aiba anvelope noi, insa nevoia ne indeamna pe cei mai multi dintre noi sa ne indreptam atentia catre pneurile second-hand.

Si pentru ca este obligatoriu sa avem doua seturi individuale – pentru anotimpul cald si pentru anotimpul rece – o solutie salvatoare ar fi anvelopele de mana a doua, achizitionate din parcurile de dezmembrari auto.

Cu toate acestea, trebuie tinut cont ca, la niveluri mai scazute ale benzii de rulare de 3 mm, aderenta anvelopei incepe sa faca probleme, ceea ce ar reprezenta un risc pentru condusul zilnic, cu atat mai mult in conditii de umezeala.

Cel mai mare risc cu anvelopele uzate consta in faptul ca acestea sunt de obicei indepartate de pe masina la aproximativ 3 mm banda de rulare, avand deja pierduti 5 mm de cauciuc. O anvelopa cu o banda de rulare de 3 mm va avea doar 1,4 mm de cauciuc ramas inainte de a atinge limita legala de 1,6 mm in Romania. Un pneu nou are o adancime a profilului de 8 mm, deci chiar daca economisim bani prin achizitionarea la mana a doua, tot vom fi nevoiti sa ne schimbam anvelopele mai des.

Cu toate acestea, anvelopele utilizate, puse spre vanzare in parcurile de dezmembrari auto, pot fi gasite aproape noi, tinand cont de faptul ca aici ajung autoturisme lovite, dar care insa au montate pneuri bune. Intr-un centru de dezmembrari auto autorizat putem avea surpriza sa gasim pneuri second-hand la preturi mai mici decat cele regasite in depozitele specializate, punand la socoteala si faptul ca am putea beneficia chiar si de o reducere la achizitionarea unui set intreg.

Recomandari pentru anvelopele second-hand

  • sa nu prezinte deteriorari, crapaturi, taieturi profunde, uzura neuniforma pronuntata;
  • sa nu prezinte penetrari cu obiecte straine;
  • sa nu prezinte uzura excesiva a benzii de rulare, cu mai putin de 3 mm ramasi;
  • sa nu prezinte umflaturi/denivelari pe cauciuc;
  • sa nu prezinte reparatii indoielnice, improvizate cu petice/dopuri in sau langa peretii laterali.

Este legala achizitionarea de anvelope second-hand?

Perfect legala. Iar cumpararea de pneuri direct de la centrele de dezmembrari autorizate este recomandata ca cea mai sigura solutie. In ceea ce priveste montarea de anvelope uzate, cerintele legale prevad urmatoarele:

  • Nu trebuie sa aiba taieturi mai mari de 25 mm
  • Nu trebuie sa prezinte uzuri neuniforme, interne sau externe
  • Trebuie sa treaca un test de umflare inainte de vanzare
  • Canelurile initiale trebuie sa fie vizibile in jurul intregii anvelope
  • Profilurile trebuie sa aiba cel putin 2mm pe toata latimea anvelopei si in jurul intregii circumferinte.

Anvelopele partial uzate care nu au fost resapate trebuie sa aiba marcajul „E" alaturi de „PIESA UZATA". Acesta trebuie sa fie aplicat permanent cu litere de cel putin 4 mm inaltime si sa nu poata fi taiat sau marcat pe anvelopa.

Anvelopele resapate

Anvelopele resapate reprezinta o alternativa mai accesibila pentru soferii care vor sa economiseasca cu achizitia unor cauciucuri noi. Repasarea este procesul de reconditionare ce implica indepartarea benzii de rulare uzate si inlocuirea acesteia cu una noua, avand ca scop, pe langa scaderea costurilor conducatorilor auto, reducerea amprentei de carbon a productiei de cauciucuri si a utilizarii materiilor prime.

Anvelopele resapate sunt supuse unor teste de performanta si securitate inainte de a fi comercializate. Procesul este des intalnit pentru anvelopele de camioane si autobuze. Din 2004, toate anvelopele resapate trebuie omologate pentru a se asigura ca respecta standardele de baza. Astfel, castiga marcajul „E". Vanzarea unei remodelari cu acest marcaj reprezinta o ilegalitate

Dezmembraru
20.09.2022

Menu

Create a free account to save loved items.

Sign in

Creați un cont gratuit pentru a utiliza lista de dorințe.

Sign in