WhatsApp
Listă de dorințe

Ce fel de ulei ai nevoie la masina ta

Posted on2024-12-17 de

Alegerea corecta a uleiului de motor este esentiala pentru performanta si durabilitatea motorului masinii tale, fie ca este vorba despre un motor nou, fie despre un motor din dezmembrari auto. Uleiul potrivit contribuie la reducerea uzurii, mentinerea curateniei interne a motorului si asigurarea unei functionari eficiente in toate conditiile de condus.

Nu toate uleiurile de motor sunt la fel. Nu poti presupune ca acelasi ulei pe care l-ai folosit pentru ultima masina va functiona si pentru cea noua.

Exista mai multe tipuri de uleiuri de motor, fiecare potrivit pentru diferite tipuri de motoare si conditii de utilizare.

Prin urmare, daca trebuie sa il schimbi, tine cont de gradele si clasificarile uleiurilor de motor, mentionate pe eticheta uleiului, inainte de achizitionare.

Ce fel de ulei ai nevoie?

Manualul masinii tale specifica tipul si vascozitatea uleiului recomandat. Aceste informatii sunt valabile si pentru motoarele provenite din dezmembrari auto, deoarece specificatiile de baza ale motorului raman aceleasi.

De ce este important sa alegi uleiul potrivit?

Uleiul de motor are mai multe functii critice. Acesta reduce frecarea intre componente si previne supraincalzirea lor. Formeaza un strat protector intre piesele aflate in miscare, prevenind deteriorarea acestora. Ajuta la disiparea caldurii generate in timpul functionarii si, implicit, la racirea motorului. Totodata, uleiul contine aditivi care elimina impuritatile si previn acumularea de reziduuri.

Daca motorul tau provine din dezmembrari auto, este posibil sa fie nevoie de o atentie suplimentara pentru a-i mentine starea optima, iar uleiul joaca un rol crucial in acest sens.

De cat ulei are nevoie masina ta?

Majoritatea masinilor tind sa aiba nevoie de 4-6 litri de ulei de motor pentru ca lucrurile sa functioneze fara probleme. Cu toate acestea, cel mai indicat este sa consulti manualul masinii, care ar trebui sa mentioneze exact de cati litri de ulei vei avea nevoie.

Vascozitatea uleiului de motor: Ce trebuie sa stii

Vascozitatea uleiului de motor este unul dintre cei mai importanti factori care influenteaza performanta motorului. Este esential sa alegi uleiul cu vascozitatea potrivita pentru motorul tau, indiferent daca este unul nou sau un motor din dezmembrari.

Vascozitatea este masura fluiditatii uleiului la diferite temperaturi. Uleiurile de motor sunt etichetate cu un cod standardizat, cum ar fi 5W-30 sau 5W-40, care indica modul in care se comporta uleiul in conditii de temperatura joasa si ridicata.

Prima cifra si litera W(de la Winter”) indica fluiditatea uleiului la temperaturi scazute. Cu cat cifra este mai mica, cu atat uleiul ramane mai fluid in timpul iernii.

A doua cifra reprezinta vascozitatea la temperaturi ridicate. Cu cat cifra este mai mare, cu atat uleiul este mai gros si mai capabil sa protejeze motorul in conditii de temperatura inalta.

Manualul masinii iti spune spune gradele - si, prin urmare, vascozitatea - pe care ar trebui sa le utilizezi.

Care este diferenta dintre uleiurile 5W-30 si 5W-40?

Codurile 5W-30 si 5W-40 descriu vascozitatea uleiului la temperaturi scazute si ridicate:

5W”: Reprezinta comportamentul uleiului la temperaturi scazute (litera „Wvine de la Winter” – iarna). Atat uleiul 5W-30, cat si 5W-40, sunt la fel de fluide la pornirea motorului in conditii reci, ceea ce faciliteaza o lubrifiere rapida si reduce uzura.

„30” si „40”: Indica vascozitatea la temperaturi ridicate (de exemplu, cand motorul este in functiune). Uleiul 5W-40 este mai gros la temperaturi ridicate comparativ cu 5W-30, oferind o pelicula mai puternica de protectie intre componentele motorului.

De regula, 5W-30 este potrivit pentru motoarele moderne, eficiente, iar 5W-40 este preferat pentru motoarele mai vechi sau cele cu uzura, cum ar fi cele achizitionate din dezmembrari auto, deoarece vascozitatea mai mare poate compensa eventualele jocuri intre componente.

Uleiurile 5W-30 si 5W-40 sunt compatibile cu unele modele comune de masini, cum ar fi Ford Focus, Ford Ka, Honda Civic si VW Golf.

Alte modele de masini recomanda ulei 0W-30, care este similar cu 5W-30, dar mai putin vascos la temperaturi mai scazute. Anumite modele Vauxhall Astra, Vauxhall Corsa si MINI Cooper recomanda acest lucru.

Clasificarile uleiurilor de motor

Exista norme de clasificare stabilite de organizatii internationale acreditate, ce impun un anumit nivel tehnic de performanta.

  •       Institutul American al Petrolului (API)
  •       Asociatia Europeana a Producatorilor de Automobile (ACEA)
  •       Comitetul International de Standardizare si Aprobare a Lubrifiantilor (ILSAC) sau
  •       Organizatia Japoneza pentru Standardizare Automotive (JATO).

 

Specificatiile ACEA

ACEA este acronimul (in franceza) pentru Asociatia Europeana a Producatorilor de Automobile. A inlocuit CCMC (1996). Asociatia stabileste anumite standarde pentru uleiurile de motor.

Iata un exemplu de specificatii ACEA pentru a arata gama de uleiuri disponibile:

Benzina:

  •       A1 Benzina cu economie de combustibil
  •       A2 Nivel de performanta standard
  •       A3 Performanta ridicata si/sau scurgere extinsa
  •       A5 Benzina cu economie de combustibil cu capacitate extinsa de scurgere.

Diesel:

  •       B1 Diesel cu economie de combustibil
  •       B2 Nivel de performanta standard
  •       B3 Performanta ridicata si/sau scurgere extinsa
  •       B4 Pentru motoarele diesel pentru autoturisme cu injectie directa
  •       B5 Diesel cu economie de combustibil cu capacitate extinsa de scurgere
  •       E1 Diesel pentru utilizare usoara fara turbo
  •       E2 Nivel de performanta standard
  •       E3 Performanta ridicata si scurgere extinsa
  •       E5 Performanta ridicata si scurgere extinsa, inclusiv unele specificatii API
  •       Motoare E6 Euro I pana la VI – cu EGR, cu sau fara DPF si motoare cu reducere SCR Nox
  •       Motoare E7 Euro I la V – majoritatea motoarelor EGR si SCR NOx, dar fara DPF
  •       E9 Euro I la VI – cu sau fara DPF, majoritatea EGR si majoritatea cu reducere SCR Nox.

Ce este uleiul SAPS scazut?

Daca ai o masina diesel echipata cu un DPF (filtru de particule diesel), trebuie sa utilizezi unul dintre cele mai recente uleiuri „low SAPS(cenusa sulfatata, fosfor, sulf).

Utilizarea uleiului „normal” in loc de SAPS scazut poate duce la blocarea DPF.

  •       C1 SAPS scazut (0,5% cenusa) eficient din punct de vedere al combustibilului
  •       C2 Mid SAPS (0,8% cenusa) eficient din punct de vedere al consumului de combustibil, performanta
  •       C3 Mid SAPS (0,8% cenusa).

Poti pune 5w30 in masina pe benzina?

Da, poti pune ulei 5w30 in masina pe benzina. Uleiul 5w30 este conceput pentru a fi compatibil atat cu un motor din dezmembrari pe benzina, cat si cu motoarele diesel.

Dezmembraru
17.12.2024
Related products

Warning: Undefined array key "is_mobile_device" in /home/jxdqoclh/public_html/var/cache/dev/smarty/compile/panda/62/fe/62/62fe622fb664cb083ba527b113932b4e6f5be2c1_2.module.stthemeeditorviewstemplatessliderhomepage.tpl.php on line 101

Warning: Attempt to read property "value" on null in /home/jxdqoclh/public_html/var/cache/dev/smarty/compile/panda/62/fe/62/62fe622fb664cb083ba527b113932b4e6f5be2c1_2.module.stthemeeditorviewstemplatessliderhomepage.tpl.php on line 101

Menu

Create a free account to save loved items.

Sign in

Creați un cont gratuit pentru a utiliza lista de dorințe.

Sign in