Lucruri interesante de stiut despre roata de rezerva
O roata sparta poate aparea din senin, lasandu-ne blocati pe marginea drumului. In astfel de situatii, roata de rezerva reprezinta solutia salvatoare – permitand continuarea calatoriei pana la repararea sau inlocuirea anvelopei deteriorate. Cu toate acestea, condusul cu o roata de rezerva necesita un set de consideratii diferit, comparativ cu anvelopele obisnuite. In acest sens, am ales sa iti prezentam cateva dintre cele mai bune sfaturi ale noastre pentru mentinerea si condusul unei roti de rezerva, ce asigura atat longevitatea acesteia, dar, mai important, siguranta ta in trafic.
Intelegerea unei roti de rezerva
Rotile de rezerva vin in diferite tipuri: roti de rezerva de dimensiuni mari, compacte si temporare (cunoscute si sub denumirea de roti de rezerva tip „gogoasa”). Piesele de schimb de dimensiuni mari sunt identice cu anvelopele obisnuite si pot fi folosite ca o roata obisnuita. Piesele de schimb compacte si temporare sunt proiectate pentru utilizare pe termen scurt si la viteze limitate. Familiarizeaza-te cu tipul rotii de rezerva pe care le are masina ta, utilizarea recomandata a acesteia si limitarile de viteza.
Daca iti doresti o roata de rezerva sh o poti achizitiona de aici https://www.dezmembraru.ro/roata-rezerva
Verifica presiunea aerului in mod regulat si monitorizeaza adancimea benzii de rulare
La fel ca anvelopele obisnuite, mentinerea presiunii adecvate a aerului intr-o roata de rezerva este cruciala. Verifica, asadar, presiunea aerului din roata de rezerva cel putin o data pe luna si inainte de a te angaja in calatorii lungi. Presiunea recomandata a aerului o poti gasi, de obicei, in manualul de utilizare al masinii sau pe un autocolant din interiorul cadrului usii soferului. Intrucat rotile de rezerva nu sunt destinate utilizarii pe termen lung, este important sa te asiguri ca adancimea benzii de rulare este una adecvata.
Daca ai folosit anterior roata de rezerva sau o utilizezi in mod activ acum, adancimea benzii de rulare reprezinta un aspect crucial. O suprafata de rulare mai adanca asigura o tractiune mai buna, in special in conditii meteorologice nefavorabile, cum ar fi ploaia, zapada sau gheata. Daca adancimea benzii de rulare a rotii de rezerva este prea mica, aceasta ar putea compromite stabilitatea si manevrabilitatea vehiculului. Capacitatile reduse de tractiune si manevrabilitate ale unei roti de rezerva iti pot face masina mai vulnerabila la derapaj sau la pierderea controlului.
Ia-o usor: limiteaza viteza, supraincarcarea ovoida, si pastreaza distante scurte
Rotile de rezerva temporare sau compacte nu sunt proiectate pentru viteze mari. Majoritatea producatorilor recomanda conducerea la viteze nu mai mari de 50-55 mph atunci cand se utilizeaza o rezerva temporara. Viteza excesiva poate genera caldura si stres in exces, ceea ce favorizeaza producerea unei explozii.
De asemenea, de notat: rotile de rezerva, in special cele temporare, au o capacitate de incarcare mai mica decat anvelopele obisnuite. Evita supraincarcarea masinii atunci cand conduci cu o roata de rezerva, deoarece greutatea excesiva iti poate deteriora rezerva si iti poate compromite siguranta pe sosea.
Mai mult decat atat, ar trebui sa ramai aproape de casa sau sa iti limitezi condusul doar la drumurile care nu mai suporta amanare. Rotile de rezerva temporare nu sunt destinate calatoriilor prelungite. Nu au caracteristicile de durabilitate si performanta ale anvelopelor obisnuite. De indata ce instalezi o roata de rezerva, incearca sa ajungi cat mai repede la un atelier de reparatii pentru anvelope, fie pentru a repara, fie pentru a inlocui roata deteriorata.
Inlocuieste roata de rezerva cat mai curand posibil!
Roata de rezerva este o solutie temporara. Odata ce ai o anvelopa sparta, este esential sa rezolvi problema prompt, fie prin repararea, fie prin inlocuirea rotii deteriorate. Continuarea condusului cu o roata de rezerva pentru o perioada indelungata poate compromite siguranta si poate avea un impact negativ asupra manevrabilitatii si stabilitatii vehiculului. Solutiile temporare, cum ar fi etansantii pentru anvelope, ar putea ajuta in situatii de urgenta, dar nu reprezinta un substitut pentru repararea sau inlocuirea adecvata a rotilor.
Daca este necesar sa inlocuiesti mai multe roti, incearca sa gasesti acelasi tip si aceeasi marca ale noilor anvelope cu al celor de pe masina. In caz contrar, poti provoca uzura neuniforma si dezechilibre de manipulare.