5 semne ale unei pompe de apa cu probleme
Motorul masinii are nevoie de o racorire in zilele calde, astfel ca trebuie sa beneficieze de un flux constant de lichid de racire furnizat de radiator, peste tot prin motor. Principala componenta responsabila pentru mentinerea acestui flux este pompa de apa.
La o functionare corecta, masina noastra va mentine o temperatura de functionare corecta si constanta. Cu toate acestea, o pompa de apa defecta sau uzata poate duce la defectarea completa a motorului.
Principalele simptome si cauze ale defectarii sau uzurii pompei de apa, precum si solutiile la acestea, le aflam in urmatoarele randuri:
1. Scurgerea lichidului de racire la centrul frontal al masinii
Cauza: Mai multe garnituri de cauciuc sunt utilizate in constructia pompei pentru a garanta o etansare stransa intre diferitele componente. Cu timpul, aceste etansari de cauciuc si sigilii care mentin continutul de lichid de racire, asigurand alimentarea constanta a agentului de racire de la radiator catre motor, se vor uza, se vor usca, vor crapa sau chiar se vor sparge in intregime. Prin urmare, lichidul de racire se va scurge din pompa de apa catre sol, de regula, in partea din fata a masinii, si in centrul locatiei in care este amplasat motorul.
Solutie: Daca observati o scurgere de lichid de racire de culoare rosie sau verde sub centrul masinii, actionati rapid, apeland la un service profesionist. Astfel, scurgerea din pompa de apa poate fi reparata inainte de a se agrava.
2. Coroziunea pompei de apa, rugina si acumularea depozitelor
Scurgerile mici, graduale, pot determina acumularea de depozite, cum ar fi calciu in apa, in jurul pompei.
Cauza: Rugina de pe suprafata pompei, formata din amestecuri de lichid de racire contaminate ori necorespunzatoare, sau un capac de presiune defect ce permite o aerisire in exces. De asemenea, lichidul de racire gresit determina acumularea de depuneri in interiorul pompei, ceea ce duce la incetinirea procesului optim de racire a motorului.
Solutie: Verificati daca exista semne de uzura pe pompa sau mici gauri de coroziune in metal sau cavitati in suprafata de montare, rezultate din impactul bulelor de vapori din lichidul de racire, prabusite cu suficienta forta astfel incat sa creeze aceste cavitati pe suprafata de montare. Verificati si inlocuiti imediat pompa, apeland la ajutorul unui profesionist.
3. Motor supraincalzit si componente deformate
Prea multa caldura in motor poate cauza probleme la sistemul de racire.
Cauza: Atunci cand pompa nu apa nu functioneaza in parametri, lichidul de racire nu va putea circula prin blocul motor, lucru care va duce la o supraincalzire ce poate provoca daune suplimentare ale motorului, precum capete ale cilindrilor crapate, garnitura de chiulasa arsa ori pistoane arse.
Solutie: Contactati un mecanic daca indicatorul de temperatura al motorului functioneaza frecvent in mod peste 90 de grade. Este foarte posibil ca problema sa vina de la pompa de apa, care, bineinteles, va trebui inlocuita. Gasiti foarte multe pompe de apa originale pe dezmembraru.ro. Beneficiati de livrare rapida, produse verificate si suport gratuit.
4. Tambur slabit si sunete pline
Cauza: Ocazional, la partea din fata a motorului, putem auzi un sunet inalt, cauzat de o banda libera ce creeaza un buzunar armonic sau un zgomot in timpul mersului. De regula, cureaua libera este cauzata de o roata slabita sau de lagarele uzate care opereaza ansamblul pompei de apa.
Solutie: Rulmentii cazuti in interiorul pompei de apa sunt un indiciu ca unitatea nu va mai putea fi reparata, ci inlocuita in intregime. Un zgomot puternic, provenit din partea frontala a motorului, care creste in timp ce acceleram, ar trebui sa ne trimita cat mai curand posibil la o inspectie profesionista a vehiculului.
5. Abur de la radiator
Cauza: Motorul va mentine o temperatura constanta doar atunci cand pompa de apa functioneaza corect si circula apa printr-un radiator functional. Aburul aparut de la partea din fata a motorului in timpul condusului sau opririi masinii este semnul instantaneu al motorului supraincalzit.
Solutie: Opriti imediat masina la detectarea aburilor din partea din fata a motorului. Trageti masina spre o zona cat mai sigura si contactati un service cat mai curand posibil. Nu conduceti un motor supraincalzit, iar pentru a ajunge in siguranta acasa, sfatul nostru este sa contactati o platforma de remorcare – va fi mai putin costisitor decat inlocuirea motorului, economisind bani pe termen scurt si lung.