Ce este ECU motor si la ce foloseste
ECU (Engine Control Unit), sau unitatea de comanda a motorului, este localizat la nivelul tabloului de bord si reprezinta „creierul” masinii tale. Aceasta unitate de control, prezenta la toate autoturismele moderne, este dotata cu un mic procesor care isi ia informatii de la diferiti senzori din motor care monitorizeaza conditiile de mediu, componentele si comportamentul soferului.
De exemplu, un calculator motor ECU se remarca prin analizarea temperaturii motorului, unghiului pedalei de acceleratie, continutului de oxigen din gazele de esapament arse, precum si a multor alti parametri. Prin utilizarea datelor primite de la acesti senzori, unitatea de comanda a motorului poate adauga o cantitate potrivita de combustibil, atunci cand este cazul, pentru a-ti oferi un pachet bun in ceea ce priveste economia de combustibil, performanta si controlul emisiilor la indepartare, depasire, calcare in jos pe drum sau marirea autostrazii.
Influenta unitatii de comanda a motorului ce asigura functionarea ansamblului de dispozitive si sisteme ale masinii este resimtita inclusiv la nivelul controlului amestecului de aer si combustibil, controlul turatiei la ralanti, al injectiei, ca de altfel, in ceea ce priveste aprinderea.
Defectiuni ale ECU
Indiferent ca este vorba de un ECU nou sau de unul provenit din dezmembrari auto, orice defectiune a unitatii de comanda a motorului trebuie remediata imediat, avand in vedere ca vorbim de o componenta esentiala, fara de care functionarea masinii ar fi imposibila.
Iata cum poti recunoaste un ECU care nu mai functioneaza normal:
1. Factori externi
Cel mai frecvent factor este apa. Conducerea pe drumuri complet inundate (mai ales pe ploi torentiale) este cea mai proasta decizie pe care o poti lua. Deci, evita sa faci acest lucru. Daca masina se scufunda, apa ar putea ajunge la intregul sistem electric.
2. Lipsa puterii
Masina nu functioneaza nici macar daca rasucesti cheia in contact, in timp ce cineva o impinge? Atunci putem concluziona ca nu exista curent electric. Ei bine, daca nu exista putere si daca nu te confrunti pentru prima data cu aceasta problema, este foarte probabil ca bateria masinii sa fi murit.
3. Cabluri deteriorate si sigurante arse
Cand masina inregistreaza o crestere brusca a consumului de combustibil, este un semn ca a avut loc un scurtcircuit la cablurile electrice. Aceasta defectiune se poate datora actiunilor tale gresite, precum folosirea unor instrumente improprii - deseori pentru lucrari simple. Consecinta (aproape) imediata se va reflecta in arderea sigurantelor. De asemenea, acesta este un alt semn posibil al unui scurtcircuit. O defectiune duce la alta, asa ca acorda atentie oricarei probleme ivite.
4. Microfisuri in placa de circuit
Vibratiile continue sau schimbarile constante de temperatura pot cauza fisuri in placa de circuit a unitatii de comanda a motorului. Trebuie sa fi observat deja ca aceste fisuri sunt atat de mici incat abia le poti vedea. Se manifesta prin functionarea nesigura a cilindrilor motorului si dificultati la schimbarea vitezelor (la o cutie de viteze automata).
5. Erori de reprogramare
Daca ECU a fost reprogramat fara a lua in considerare caracteristicile din fabrica (definite de marca), poate esua complet. Exista multe cazuri in care oamenii decid sa creasca puterea vehiculului cu mai mult de 30% (procentul maxim recomandat de programatori). Inutil sa spunem ca acest lucru este inadmisibil! Actiunea este atat de periculoasa incat compromite cu usurinta mai multe componente ale vehiculului. Schimbarea fortata si deliberata a limitelor vehiculului provoaca defectiuni grave!
In prezent, nu mai putem vorbi de masini fara a face referire si la un calculator motor ECU, pentru gestionarea corecta a parametrilor de functionare ai autoturismului tau. Gasesti variante de calculatoare motor ECU care functioneaza cu injectie controlata electronic inclusiv pe siteul nostru de dezmembrari auto, verificate, testate, la preturi accesibile, insotite de garantie si posibilitate de retur. https://www.dezmembraru.ro/calculator-motor-ecu